Více o mně

Níže jsem sepsal vše z mé minulosti, co nějakým způsobem přispělo k rozvoji specializace v oblasti online marketingu.

Moje zkušenosti

Nebudu zde vypisovat školy či nezajímavé projekty. Nebudu vás nudit. Vyzdvihnu zde pouze 3 hlavní milníky mého života, které si myslím že nejvíce přispěly k mým současným zkušenostem a znalostem.

  1. barmanský kurz, kuchař-číšník, fireshow
  2. VOŠ a SPŠE Plzeň a učitel Holub
  3. e-shop Pletiva Dobrý, Krmiva u Toma, Farmapark u Toma

1) Zápal

A to doslova.

Krom specializovaného vzdělání pro daný obor jsou důležité i sekundární vlastnosti/zkušenosti.

Barmanský kurz, práce v kuchyni i (jak se říká) na place, anebo žonglování a vystupování s ohněm mě naučilo řadě věcí.

→ Rychlosti, vytrvalosti, organizaci času. Současně ale preciznosti, důslednosti a zodpovědnosti.

2) Škola

Ano, online marketing nelze naučit ve škole. Je to tak rychle se rozvíjející obor, že není v silách škol/učitelů jej plně pojmout a následně předávat studentům.

Avšak marketing jako takový vyučovat lze. Ani ne konkrétní věci a postupy, jako spíše obecné základy a marketingové smýšlení. Tímto bych rád poděkoval panu učiteli Milanu Holubovi. Člověku, který umí nadchnout pro marketing, naučit marketingově a kreativně myslet, být etický, přinést každému projektu něco nového. A to je jen zlomek z celé řady jiných věcí, které se v praxi člověk nenaučí buďto vůbec, anebo velmi obtížně.

Studium jsem si samozřejmě aktivně doplňoval řadou kurzů a odborných knih, díky kterým jsem mohl lépe rozvíjet získané znalosti ze školy.

Můj názor je ten, že jedno bez druhého nejde. Škola sama o sobě neudělá z člověka specialistu v oblasti online marketingu. Avšak samotná praxe a odborné přednášky zase bez základů marketingu (ideálně získaných ze školy) také nestačí. Takový člověk má, dle mého, velice úzký a omezený pohled na věc.

Ne, důležitá je jak škola, tak praxe!

3) Praxe

Pracoval jsem na celé řadě menších i větších projektů. Jmenovitě například:

  • Tvorba PPC kampaní pro e-shop s náramky, hodinkami nebo společenskými košilemi.
  • Tvorba webových stránek a marketingové strategie pro dětské letní tábory či projekt Fitness 24/7.
  • A v neposlední řadě tvorba produktových mikrostránek – podpora hlavního e-shopu.

Avšak nejvíce zkušeností jsem získal ve firmě Pletiva Dobrý.

Možná si teď kladete otázku, proč jsem si zvolil práci v marketingovém oddělení firmy zaměřené na prodej plotů a nikoliv v online marketingové reklamní agentuře.

Ano, reklamní agentury mají zajisté cenné know-how. Avšak do reklamní agentury člověk vždy nastoupí na konkrétní pozici. Jako grafik, jako programátor, jako PPC specialista. Já však pro svůj start v online marketingu hledal pozici, na které si budu moci vyzkoušet vše. Avšak ne jen povrchově, ale do hloubky. Takových firem moc není. Možná jen pár % v celé ČR. Já ji však našel.

Ve firmě Pletiva Dobrý jsem dostal příležitost (byť se jednalo jen o jeden typ prodávaného sortimentu) spravovat veškeré reklamní kanály a zároveň i e-shop. A to ne jen jako prostředník, marketingový manager, který dohlíží na spolupráci s freelancery a agenturami. Já dostal možnost vše dělat naprosto sám. Pro velký e-shop.

Svým způsobem jsem se tedy stal:

  • kodérem (html a css),
  • grafikem, fotografem,
  • SEO a PPC specialistou,
  • konzultantem, stratégem,
  • UX specialistou a web designerem,
  • a celou řadou dalších.

Z čehož něčemu jsem se věnoval spíše jen okrajově (grafika, programování), něčemu více (PPC) a něčemu jsem se rozhodl věnovat naplno – Obsahový marketing, UX, SEO.

Ano, byly momenty, kdy toho na mne bylo díky tomu opravdu hodně. Nevěděl jsem co dřív, na marketing jsem myslel 24 hodin denně a téměř jsem nespal. Jako například, když jsem ze dne na den dostal na starost všechny kampaně v Google Ads (dříve Google AdWords) a Sklik. Tedy zodpovědnost za více jak 60 % návštěvnosti a tím i za generování velké části příjmů firmy.

Tato vložená důvěra se nakonec ukázala jako správné rozhodnutí. Firma každým rokem roste. Stejně tak jako já.

A kde získávám nejvíce zkušeností a testuji nové postupy či strategie nyní? V současné době nejvíce času investuji do rozvoje e-shopu Krmiva u Toma a Farmapark u Toma. Oba dva e-shopy jsem od základu vybudoval a starám se u nich jak o jejich dohledatelnost, tak i použitelnost. Pozn.: U e-shopu Krmiva u Toma jsem nepřidával produkty, byť bych rád dohlížel i na to. Obecně o jejich přidávání, úpravu i kontrolu se kvůli velkému množství stará někdo jiný.

Zejména se zaměřuji na:

  • Návrh a realizace obsahové strategie. Nejen tvorba obsahu a publikace, ale především umístění a použití – tak, aby efektivně fungoval. Tedy aby obsah poskytoval návštěvníkům potřebné informace, směřoval je správným směrem, ulevil dotazům na zákaznickou podporu a samozřejmě zvyšoval konverzní poměr.
  • Tvorba struktury e-shopu a kategorií – opět se zaměřením na dobrou použitelnost e-shopu. Zde však více kladu důraz na SEO.

 

Online marketing

Pomáhám s pochopením a se správným uchopením marketingu.


Školení a konzultace

  • Obsahový marketing, SEO, webdesign.
  • Jak si sestavit funkční e-shop (webové stránky).
  • Jak se obejít bez externího specialisty či firmy.

Shoptet školení a konzultace

Specializuji se na e-shopové řešení od firmy Shoptet.


Celodenní školení

  • Od úplně základního nastavení.
  • Přes složitější úkony (export/import).
  • Po správné nastavení marketingových procesů.